Plivanje i hladno vreme – saveznici ili neprijatelji ?

Svake godine pred zimu, sa padom temperature opada i broj dece na treningu.

Logično pitanje je: da li treba prekidati sa treninzima plivanja zimi i da li treba preskakati treninge ako je  napolju hladno?

Umesto odgovora iskotistiću genijalnu  rečenicu mog starog trenera: „ Ne postoje loši vremenski uslovi, postoji samo neadekvatan izbor garderobe!“

Šta to znači u našem slučaju?

Vrlo jenostavno: dobro se osušiti posle treninga, poneti suve stvari (duple) pre svega veš i čarape, adekvatnu jaknu ili duks (ako duva vetar sa kapuljačom) i kapu. Ne kačket. Ili samo kapuljaču, nije dovoljna. Zimsku kapu, vunenu, koja pokriva uši. Kapu nosimo posle treninga čak i ako napolju nije mnogo hladno. Kapa čuva uši. Upale ušiju su najčešći i najneprijatniji razlog zašto pilvači pauziraju po nekoliko nedelja. Zimi i rukavice.

Sušenje i oblačenje posle treninga u zimskom periodu može biti dugotrajno pogotovo za devojčice (tj. za roditelje koji čekaju J ), pa smo pripremili nekoliko taktika koje mogu pomoći da se uštedi vreme:

  1. Dete se tušira i pere kosu na bazenu.

Ova opcija traje najduže, ali ste zato slobodni kada dođete kući, i slobodno planirajte da dete neće izaći spremno ni pola sata po završetku treninga. Potrebno je da dete ponese kupku, šampon, fen, kremu i sve što je potrebno kada se tušira kod kuće, završi sve na bazenu, dobro se osuši, obuče, i slobodni ste, možete stići čak i na neki rođendan ili priredbicu.

  • Dete se tušira i pere kosu kod kuće.

Ako se odlučite za ovu opciju , dete može izaći i za manje od 10 minuta po završetku treninga, ali to uglavnom znači da se ide pravo kući. Dobra taktika za devojčice sa dugom kosom je da se ne skida kapa za plivanje, već se dete osuši i obuče pa preko kape za plivanje stavi vunenu kapu i tako do kuće. Ovako možete uštedeti vreme ako npr.  žurite, primate goste i sl.

Plivanje je sport koji se praktikuje i trenira cele godine. Već smo ranije pisali da deca koja redovno treniraju imaju jači imuni sistem, opštu otpornost organizma, bolju koncentraciju i raspodelu energije, bolju motivaciju i radnu disciplinu, kao i o ostalim benefitima koje imaju deca koja plivaju.

Nema razloga da se prekida sa treninzima za vreme zime. Ukoliko ispoštujete par pravila o kojima smo pisali, plivanje će biti bezbedno za vašu decu čak i na -10  stepeni C, čak može biti i preventiva jer jača organizam. Zahtevaće više vremena oko sušenja i oblačenja, ali to je mala žrtva s’ obzirom na to šta se dobija i koliko će to značiti Vašoj deci.

Sportski pozdrav!

Tim Beoswim

Letnji raspored treninga AVGUST 2019.

Poštovani roditelji, dragi naši mali i veliki plivači,

U avgustu 2019, zbog redovnog održavanja i čišćenja bazena, bazen u Zavodu neće raditi od 1.-15. avgusta.

Mi ćemo za to vreme biti vredni i treniraćemo ponedeljkom sredom i četvrtkom od 19-20h na trim stazi na Košutnjaku, a  subotom od 10h imaćemo trening plivanja sa igrama na vodi na Adi Ciganliji (prva plaža sa ograđenim bazenom na Makiškoj strani-ispred kafića „SHINE“ ).

ada Letnji raspored treninga AVGUST 2019.

Treninge vode profesori fizičkog vaspitanja Željko, Ana i Radoš.

Na trim stazi nas očekuju vežbice iz atletike i gimnastike , vežbice snage, poligoni spretnosti i mnoštvo zabavnih igara. Na trening poneti stvari “za napolje” za koje nije šteta da se isprljaju ili pocepaju, poželjno je poneti i neki kačket i flašicu sa vodom.

ada2 Letnji raspored treninga AVGUST 2019.

Za trening na Adi poneti kupaći , kremu za sunčanje i flašicu sa vodom.

Za sve dodatne informacije pozovite na broj telefona 063/479-177 (Željko , glavni trener u školi Beoswim)

Raspored-za-avgust Letnji raspored treninga AVGUST 2019.

Od 15.avgusta 2019. nastavljamo sa treninzima na bazenu u našim redovnim terminima.

Sportski pozdrav !

Tim Beoswim

Počinju treninzi u prirodi na Košutnjaku

FB_IMG_1554231278075 Počinju treninzi u prirodi na Košutnjaku

Svake godine u periodu od aprila do oktobra u raspored naših redovnih aktivnosti dodamo i tzv “suve” treninge. Ovaj tip treninga ima za cilj da dopuni kretne aktivnosti dece koje nemamo priliku da uradimo na bazenu (verovali ili ne postoji i to 🙂 ), i odnosi se pre svega na atletska trčanja i skokove, vežbe snage i koordinacije, razne poligone spretnosti i naravno-igre.
Igre variraju od poznatih, štafetnih trka, jurke u lancu i npr. šugice, do deci nepoznatih i pomalo apstraktnih kao što su klikeri (na giltu i na trokiš). Imamo ideju da iskoristimo prirodno okruženje – Trim staza Košutnjak, i da najmlađe naučimo i kako se hoda po deblu, kako se penje, i silazi sa drveta, kako da se orijentišemo napolju po danu i po mraku i sl.
Trčanje kao osnovno ljudsko kretanje (jedno od) zauzima posebno mesto na svakom treningu i posebnu pažnju posvećujemo pravilnoj tehnici trčanja. Stariji plivači po pravilu ne vole trčanje (trener Željko prvi 🙂 ), ali su svesni važnosti trčanja kao osnovnog kretanja iz kog se izvode praktično svi sportovi sa loptom, i pravilne tehnike trčanja koja nam čuva zglobove i omogućava vitalnost do duboko u starost.
Trening počinje okupljanjem na odbojkaškom terenu , na samom početku Trim staze Košutnjak, i završava se na istom mestu, bez obzira koji deo Košutnjaka koristimo (nekad je ceo trening na malom odbojkaškom terenu, nekad napravimo krug i istrčimo celu stazu, zavisi od teme) tako da roditelji dovode i preuzimaju decu na tom mestu.
Termin treninga je četvrtkom, za sada od 18 do 19h, a kako se dan bude produžavao a temperatura podizala u letnjim mesecima, početak treninga ćemo pomerati ka 19h.
Treninge vode treneri Željko i Miloš. Miloš je aktivni takmičar i reprezentativac Srbije u atletici i u Nordijskom skijanju.

PLIVANJE I GRIP

IMG_20150425_190519-4 PLIVANJE I GRIP

Svake godine na proleće i jesen sačeka nas epidemija gripa. Virus se javlja sa promenama godišnjih doba, kada ljudima oslabi imunološki sistem, i ubrzano se prenosi sa polaskom dece u škole i vrtiće.

Postavlja se pitanje da li decu dovoditi na treninge u ovakvoj situaciji , a posebno na plivanje?

Pokušaćemo da razmotrimo par razloga za i protiv.

Prvo, za vreme epidemije gripa bolje je izbegavati okupljanja u veće grupe, i boravak u zatvorenim prostorijama, da ne bismo dolazili u kontakt sa osobama koje nam mogu preneti virus.

Drugo, potrebno je ojačati imuni sistem, tako da i u slučaju da dođemo u kontakt sa nekim ko je bolestan smanjimo šansu da se i mi razbolimo.

Boravak na bazenu se može smatrati za boravak na otvorenom, a bojazan od prenošenja virusa putem vode je jako mala, jer tu je „stari dobri“ hlor koji dezinfikuje i šta treba i šta ne treba, što  nam u ovom slučaju ide u prilog. Znači – bazen je prilično bezbedno okruženje kada je u pitanju mogućnost prenošenja zaraze.

U literaturi i praksi pokazalo se da intervalni trening povećava opštu otpornost organizma (ojačava imunološki sistem), a to je upravo tip treninga koji dominira u sportovima kao što su plivanje i atletika. Znači – redovnim treniranjem se održava snažan imunološki sistem.

Problem može biti hladno vreme. To rešavamo time što se posle treninga deca osuše, osuše dobro kosu, i nose odgovarajuću garderobu, obavezno zimsku kapu, čak i ako nije toliko hladno.

Ono što nije pametno raditi je: trenirati kada ste bolesni. Kada se bori sa virusom organizmu je potreban odmor, i bolje je štedeti energiju koja nam je potrebna da ozdravimo. Takođe, ne trenira se pod bilo kakvom temperaturom ili bilo kakvim simptomima bolesti. Bolje je preskočiti trening nego rizikovati da se stanje pogorša.

Da zaključimo:

Za vreme epidemije gripa, ukoliko dete nema simptome, ne treba da prekida sa treninzima, naprotiv, treba da trenira normalno, trening će mu pomoći da ojača imuni sistem.

Ukoliko je dete već bolesno, naravno da treba prekinuti sa treninzima, jer u tom slučaju organizmu treba odmor. Takođe, ukoliko dete pokazuje neke simptome, može se preskočiti jedan trening, da bi se ispratila situacija. I naravno, sa temperaturom se ne trenira.

Sportski pozdrav!

Profesor fizičkog vaspitanja

Željko Motika