PLIVANJE I GRIP

IMG_20150425_190519-4 PLIVANJE I GRIP

Svake godine na proleće i jesen sačeka nas epidemija gripa. Virus se javlja sa promenama godišnjih doba, kada ljudima oslabi imunološki sistem, i ubrzano se prenosi sa polaskom dece u škole i vrtiće.

Postavlja se pitanje da li decu dovoditi na treninge u ovakvoj situaciji , a posebno na plivanje?

Pokušaćemo da razmotrimo par razloga za i protiv.

Prvo, za vreme epidemije gripa bolje je izbegavati okupljanja u veće grupe, i boravak u zatvorenim prostorijama, da ne bismo dolazili u kontakt sa osobama koje nam mogu preneti virus.

Drugo, potrebno je ojačati imuni sistem, tako da i u slučaju da dođemo u kontakt sa nekim ko je bolestan smanjimo šansu da se i mi razbolimo.

Boravak na bazenu se može smatrati za boravak na otvorenom, a bojazan od prenošenja virusa putem vode je jako mala, jer tu je „stari dobri“ hlor koji dezinfikuje i šta treba i šta ne treba, što  nam u ovom slučaju ide u prilog. Znači – bazen je prilično bezbedno okruženje kada je u pitanju mogućnost prenošenja zaraze.

U literaturi i praksi pokazalo se da intervalni trening povećava opštu otpornost organizma (ojačava imunološki sistem), a to je upravo tip treninga koji dominira u sportovima kao što su plivanje i atletika. Znači – redovnim treniranjem se održava snažan imunološki sistem.

Problem može biti hladno vreme. To rešavamo time što se posle treninga deca osuše, osuše dobro kosu, i nose odgovarajuću garderobu, obavezno zimsku kapu, čak i ako nije toliko hladno.

Ono što nije pametno raditi je: trenirati kada ste bolesni. Kada se bori sa virusom organizmu je potreban odmor, i bolje je štedeti energiju koja nam je potrebna da ozdravimo. Takođe, ne trenira se pod bilo kakvom temperaturom ili bilo kakvim simptomima bolesti. Bolje je preskočiti trening nego rizikovati da se stanje pogorša.

Da zaključimo:

Za vreme epidemije gripa, ukoliko dete nema simptome, ne treba da prekida sa treninzima, naprotiv, treba da trenira normalno, trening će mu pomoći da ojača imuni sistem.

Ukoliko je dete već bolesno, naravno da treba prekinuti sa treninzima, jer u tom slučaju organizmu treba odmor. Takođe, ukoliko dete pokazuje neke simptome, može se preskočiti jedan trening, da bi se ispratila situacija. I naravno, sa temperaturom se ne trenira.

Sportski pozdrav!

Profesor fizičkog vaspitanja

Željko Motika

Please follow and like us:
follow_subscribe PLIVANJE I GRIP