Featured

“Ukoliko želite da Vaše dete nauči da pliva u bezbednom, zabavnom i ohrabrujućem okruženju pod nadzorom najboljih mladih trenera i pedagoga, onda je BEOSWIM škola plivanja Vaš pravi izbor!

Naš trenerski tim je sastavljen od profesora fizičkog vaspitanja, bivših plivača, državnih prvaka i reprezentativaca koji imaju višegodišnje iskustvo u radu sa decom.

U metodici obuke plivanja koristimo igru kao najbolje sredstvo za prevazilaženje straha, učimo decu sportskoj i radnoj disciplini, poštujemo individualne karakteristike svakog deteta i razvijamo želju za takmičenjem i dokazivanjem.”

Profesor fizičkog vaspitanja Željko Motika

VODENA IGRAONICA NA NOVOM BEOGRADU

Poštovani roditelji,

Zbog velikog interesovanja za naš program škole plivanja za decu od 2,5 do 4 godine, otvaramo Vodenu igraonicu na Novom Beogradu, u o.š. “20. oktobar”, u terminima subotom od 18h i nedeljom od 18h. Prvi trening na Novom Beogradu je u subotu, 16. septembra u 18h.

Prijave i rezervacije su u toku !

Više informacija o Vodenoj igraonici možete pogledati ovde

5 PREDNOSTI U ŽIVOTU ZA DECU KOJA ZNAJU DA PLIVAJU

Plivanje je zabavna aktivnost, ali i mnogo vise od toga! Kada  Vaše dete nauči da pliva, ono stiče veštinu za ceo život, jer plivanje se nikad ne zaboravlja. Poznavanje veštine plivanja sa sobom nosi mnoge benefite. Ovo su neki od njih:

 

 

  1. Fitness-opšta fizička spremnost

Plivanje aktivira sve velike mišićne grupe i sjajna je aerobna aktivnost za razvoj kardio-vaskularnog i respiratornog sistema posebno kod dece (čitaj-jača srce i pluća). Dok plivamo, smanjen je pritisak na zglobove i kičmeni stub, tako da je plivanje jedan od sportova sa najmanjom verovatnoćom povrede. (gotovo sve povrede koje se dešavaju plivačima dese se na suvom-kod zrelih takmičara u teretani, ili kod početnika-kada se okliznu na pločicama J ). Plivanje je sport koji kod dece i odraslih utiče na pravilan razvoj tela, jačanje mišića i fleksibilnost.

  1. Zdravlje

Bavljenje plivanjem smanjuje kod dece rizik od pojave mnogobrojnih oboljenja kao što su  gojaznost i dijabetes, pomaže kod astme, hipertenzije, daje mogućnost da se isprave mnogi deformiteti, i uopšte, podiže ukupnu otpornost organizma.  Plivanje je posebno zdravo zato što razvija i jača srce i pluća, i to je aktivnost koja se može upražnjavati samostalno ili u grupi i to u toku cele godine! Ako pravilno koristite sportsku opremu, nema razloga da Vaši mališani ne plivaju i leti i zimi!

  1. Snaga i koordinacija

Ako probate jednostavnu dečiju vežbu/igricu – da jednom rukom sebe tupkate po glavi, a u isto vreme drugom da pravite krug na stomaku, nešto čega smo se svi igrali kada smo bili mali, pa onda promenite ruku, pa u suprotni stranu… videćete da to nije baš uvek tako lako, a nekad možda uopšte i ne uspete, e, to je koordinacija. A sada to puta 100… e to je koordinacija celog tela za vreme plivanja. Potrebno je sinhronizovati zaveslaje rukama, udarce nogama, i kretanje celog tela, pa još sa disanjem, pa još četiri različite tehnike… kada dete ovo savlada, ta sposobnost se prenosi i na kretanje van bazena.

  1. Bezbednost na vodi

Jedna od najvažnijih stvari kod plivanja je ta što bukvalno može nekome da spasi život. Bezbednost na vodi podrazumeva ne samo znanje plivanja, nego i poznavanje osnovnih pravila bezbednosti na i oko vode, i to je nešto o čemu u školi plivanja Beoswim veoma vodimo računa. Ovo je jedan od najvećih razloga da Vašem detetu ne dozvolite da prekine sa treniranjem.

 

  1. Samopouzdanje i motivacija

I dobri plivači i neplivači znaju vrlo dobro kakav je osećaj biti u društvu na bazenu, samo što su njihovi doživljaji bazena potpuno drugačiji. Isto je i sa decom. Veoma je veliki transfer samopouzdanja kod dece koja dobro plivaju među vršnjacima, i na bazenu/reci/moru učestvuju u svim igrama i imaju priliku da “budu glavni” na svakodnevni život, dok neplivači mogu sa peškira da posmatraju kako se drugi igraju u dubokoj vodi. Omogućite detetu da nauči dobro da pliva, i učinićete mnogo za razvoj njegovog samopouzdanja. Čim dete propliva, prirodno sebi zadaje zadatke da pliva duže deonice (nema veće sreće nego kada dete prvi put prepliva samostalno bazen po dužini…) a kasnije i da se trka sa vršnjacima. Ta vrsta motivacije se prenosi i na druge stvari u životu, npr. uspeh u školi ili kasnije u karijeri.

 

*BONUS:

Ovo su samo neki od sportova kojima dete ne može da se bavi ukoliko nje zna da pliva:

  1. Veslanje/kajak/kanu
  2. Jedrenje
  3. Kajt surf
  4. Surfing
  5. Vaterpolo
  6. Ronjenje
  7. Triatlon
  8. Skijanje na vodi i sl…

 

Pripremio:

Stručni tim Beoswim

Otvorena nova lokacija na NOVOM BEOGRADU !

NOVO! NOVO! NOVO!

Od 1. septembra 2017. plivački klub Beoswim otvara školu plivanja na još jednoj lokaciji: na NOVOM BEOGRADU, na bazenu O.Š. „20. Oktobar“, ul. Omladinskih brigada 138. (blok 70)

Termini treninga su:

subotom od 18-19h, i od 19-20h i

nedeljom  od 18-19h, i od 19-20h

Upis i prijave su u toku, sve informacije na tel 063/479-177

Kako časovi plivanja pomažu deci da savladaju polazak u školu?

Prema istraživanju univerziteta grifit (Griffit University study) deca mlađa od pet godina koja redovno pohađaju časove plivanja bolje razvijaju govorne sposobnosti, lakše uče slova i brojeve, i spremnija su za polazak u školu u odnosu na svoje vršnjake.

Četvorogodišnja studija obuhvatila je skoro 7000 roditelja mališana iz Australije, Novog Zelanda i SAD, a 177 mališana uzrasta tri, četiri i pet godina su nezavisno praćeni u toku ovog perioda.

Nije bilo iznenađujuće da su deca koja su u ranom uzrastu pohađala časove plivanja ostvarivala bolje rezultate na motoričkim testovima, doduše, ne računajući testove spretnosti sa loptom. Međutim, ono što je po rečima profesora Robina Jorgensena bilo iznenađujuće, i izazvalo posebnu pažnju kod roditelja, pedagoga, kao i zakonodavstva iz te oblasti, je to da su ova deca ostvarila značajno bolje rezultate u učenju slova i brojeva, matematičkoj logici, vizualnim motoričkim veštinama (sečenje papira, crtanje geometrijskih oblika, bojenje) kao i usmenom izražavanju.

„Izgleda da deca koja treniraju plivanje ranije dostižu standarde karakteristične za taj uzrast od normalne populacije“ kaže profesor Jorgensen.

„Ovo potvrđuje uzorak od 7000 roditelja koji su praćeni i pokriveni anketom, kao i samo testiranje dece na terenu (u nešto manjem procentu)… na primer, anketa je pokazala da mladi plivači značajno ranije savladaju brojanje do 10 nego što se to očekuje za njihov uzrast.“

Takođe, ova deca su bolje prolazila na testovima orijentacije i snalaženja u prostoru.

Studiji je zamerano to što je pretpostavka da su časovi plivanja za malu decu nešto skuplji pa nisu bili dostupni svoj deci, te da su deca iz bogatijih porodica bili u prednosti. Međutim, ovi rezultati se odnose na razliku između dece plivača i dece neplivača, bez obzira na njihov socio-ekonimsko okruženje, tj. iste razlike u sposobnostima su uočene bez obzira da li se radilo o deci iz bogatijeg ili siromašnijeg okruženja.

„Kvalitetan čas plivanja pruža mnogo mogućnosti za učenje i razvoj koji prevazilaze plivanje… što može biti od velike pomoći prilikom polaska u školu,“ navodi prof. Jorgensen.

Roditelji dece koja su u ranom uzrastu, već od 2 ili 3 godine pohađali časove plivanja navode kao jedan od najvećih benefita samopouzdanje koje dete stekne u vodi kao i van nje, što im je kasnije mnogo olakšalo polazak u školu. Takođe, deca su postala bezbedna na vodi, stekla svest o pripadanju grupi, o redosledu aktivnosti…

U zaključku istraživanja preporučeno je i školskoj deci koja baš i ne prolaze dobro u školi, posebno u mlađim razredima, da se upišu na plivanje.

Radu sa ovako malom decom se čak i u „plivački razvijenim“ zemljama (Australija, SAD) posvećuje jako malo pažnje, pa kvalitet rada varira od škole do škole. Od velike je važnosti da izaberete školu koja drži visok nivo stručnosti i kvaliteta, kao i da imaju što veće iskustvo u radu sa decom.

 

Pripremio:

Stručni tim Beoswim

Šta jesti pre i posle treninga?

Šta i kada jesti pre/posle treninga?

Pre treninga se nikako ne preporučuje unos hrane minimum 1,5–2h pre početka treninga, zato da nam pun stomak ne bi smetao da plivamo, i da bi hrana koju smo pojeli mogla lepo i na miru da se svari. Ukoliko se desi da je neko baš gladan i da ne može da izdrži, onda se može pojesti neko lako svarljivo voće (npr. banana ili neka voćna salata ali bez sladoleda i šlaga), ili salata od svežeg povrća, musli ili ovsena kaša (bez mleka) ali i to najkasnije 1h pre početka treninga…
Sa druge strane, ne sme se trenirati „na prazan stomak“, pa ukoliko je neko zaboravio ili nije stigao da ruča (što se mora strogo izbegavati) može se pojesti malo badema, lešnika, suvog voća i sl. ili čak neka energetska čokoladica… na taj način obezbeđujemo energiju za taj trening ali to nikako nesme postati pravilo.
Poznato je da plivanje otvara apetit, i da je posle treninga potrebno nadoknaditi sve ono što smo potrošili, ali i ovde ne treba preterivati i jesti npr. samo meso ili proteinima bogatu hranu, već obrok treba da bude ujednačen, važno je da bude sa dosta povrća, a ostalo po želji.
Nije preporučljivo piti vodu uz obrok ili neposredno pre ili posle obroka.

Vodena Igraonica

Plivanje za bebe – vodena igraonica !
Škola plivanja za bebe ! tj, grupa za najmladje neplivače , starosti od 2 .5 godine do 4 godine!
Škola plivanja za decu od 2 godine se odvija po specijalnom programu prilagodjenom uzrastu deteta i specifičnostima individualnog motoričkog razvoja svakog deteta. Treninge vode profesori fizičkog vaspitanja koji imaju višegodišnje iskustvo u radu sa decom. Pošto koristimo igru kao osnovni metod učenja rešili smo da ovaj program nazovemo VODENA IGRAONICA.

Dok su u vodi deca nose specijalne prsluke koji su napravljeni od najkvalitetnijih materijala i potpuno su bezbedni po Vaše dete i omogućavaju samostalno plutanje na vodi, a pritom ne ograničavaju pokrete. Plovnost prsluka je podesiva, iz prsluka se mogu vaditi segmenti koji povećavaju odnosno smanjuju plovnost prsluka tako da dete postepeno i efikasno nauči da se samo održava na vodi.

Čas traje izmedju 35 i 45 minuta, počinje vežbicama razgibavanja, zatim deca ulaze u bazen gde ih dočekuju treneri sa mnoštvom različitih igračaka i rekvizita. Prvi deo treninga je predvidjen za oslobadjanje u vodi, za vežbice plutanja i gnjurenja, zatim prelazimo na vežbice kretanja kroz vodu. Trening završavamo skokovima ili igricama po izboru.
Deca su pod stalnim nadzorom nekoliko trenera [radimo u grupicama do četvoro dece na jednog trenera]. Roditelji ne prisustvuju treningu, tj ne nalaze se na bazenu za vreme treninga ali su u čekaonici iz koje je moguće posmatrati trening.
Kada se dete u dovoljnoj meri oslobodi u vodi i pokaže da je spremno za dalje napredovanje ili jednostavno preraste Vodenu Igraonicu , predvidjeno je da nastavi sa treniniranjem u grupi mališana od 3 ipo do 5 godina koja po posebnom programu funkcioniše i daje sjajne rezultate od novembra 2014. godine.
Na trening je potrebno poneti: kupaći, papuče, peškir, kapicu za plivanje i fen za kosu.
Treninzi se održavaju na bazenu S.C. Slodes. Temperatura vode je oko 29 stepeni celzijusovih. Kvalitet i bakteriološka ispravnost vode se redovno kontrolišu.
Sa svim novim drugarima praktikujemo jedan probni trening – čas upoznavanja. Mi to vreme iskoristimo da odradimo jedno malo testiranje, gde na osnovu nekoliko parametara procenimo kako dete reaguje na trening, trenere, i zadatke koje mu postavljamo i na osnovu toga dete bude rasporedjeno u odgovarajuću grupicu i dobija svog trenera.

Treninzi se održavaju u popodnevnim terminima i vikendom. Neophodno je najaviti se telefonom i rezervisati termin za probni trening.
Ispred bazena postoji parking, u blizini je kafe i sendvič bar gde roditelji mogu sačekati kraj treninga.
CENA : 8 termina mesečno [2x nedeljno] – 5000 din 
4 termina mesečno [1 put nedeljno] – 3000din

Za više informacija i rezervaciju termina pozovite na 063/479-177 [profesor Željko Motika, glavni trener u skoli plivanja Beoswim]

Sportski pozdrav!